hi!

saya budak baru belajar.seniors, guide me keyh? heee.nice to know you!

Thursday 26 January 2012

what i want to do if i have a lover~ cerita pendek

WHAT I WANT TO DO IF I HAVE A LOVER.

 the OST song.heee

Aisyah masih di dapur. Aihh.nak naik ke tingkat atas,dia takut. Macam-macam bermain difikirannya. Adegan-adegan dalam novel yang dibacanya terlintas di fikiran.ngeri! haha. Tidak pula dia nampak kelibat suaminya Akmal. Mungkin sudah naik atau masih diluar.
‘aisy,hey,dah lewat ni .’ Amira,sepupu aisyah berkata sambil menunjukkan jam di dinding. 12.30 malam. Awal lagi la, hatinya mendesis.

‘eh.ok2,aku naik la ni’ ‘ good luck sweety’ amira tersenyum. Aisyah mencebik. Langkahnya diatur perlahan, sunyi sepi. Kebanyakan saudara maranya sudah tidur. Nampaknya, hanya beberapa orang yang masih segar bugar. Sepupunya Alif dan Amir sedang menonton tv.
Dia menolak pintu perlahan-lahan.  Oh. Sudah tidur? Bagusla. Matanya memandang Akmal yang sudah berbaring diatas katil, nampaknya seperti sudah tidur. Dia melangkah perlahan ke almari, mencari baju tidur. 

Pap! Lampu bilik air ditutup, bilik yang tadinya cerah sudah suram. Aisyah melangkah ke katil. Membaringkan tubuhnya perlahan-lahan,khuatir menganggu suaminya yang sudah tidur.
‘goodnight sweetheart’ akmal berbisik perlahan. Badannya sengaja dipalingkan kearah Aisyah yang sudah lena. Cantik!

Ahh. Sejak bila bantal berat macam ni. Aisyah membuka matanya perlahan-lahan. Auch. Tangan? Kenapa berat sangat? Jap2 tangan siapa? Dilihatnya tangan akmal melingkari pinggangnya. Tubuhnya mengigil. aihh. 

Aisyah sedaya upaya menarik tangan Akmal tapi tidak berjaya.
‘aisyah, kenapa ni? ‘ pertanyaan akmal mengejutkan dia. ‘my heart skip a beat’ bermain di kepala.

‘ahh. Your hand.’ Sambil menunjukkan tangan Akmal . akmal tersenyum. 

‘oh. Morning sayang!’ dia mengucup dahi Aisyah.sejuk!

Aisyah terkedu, terkejut. Terus bangun dari katil meluru ke bilik mandi.

‘kelakar betul la’ Akmal tergelak kecil. 

‘awak,saya mintak maaf pasal tadi.terkejut’ Aisyah menunduk malu. Mereka baru sahaja selesai solat subuh berjemaah.

‘ sayang,takpe.nanti lama2 biasa la ‘ Akmal tersenyum lagi. 

‘and one more thing, call me abang please.atau apa2 je selain my name’

‘I’ll try’ Aisyah  bersiap untuk turun ke bawah untuk membantu ibunya menyediakan sarapan pagi.

‘awal along. Biasanya matahari terpacak baru muncul.’ Arif adikku berleter. Aku menjeling.
‘biaq la. Sibuk je dia’ 

‘ ala.dia dah kahwin kena la berubah. Kan along? Haha. ‘ adik perempuanku pula berkata. Semua memandangku sinis. 

Langkahku kaku memandang Akmal turun dari tangga. 

‘aih.along. jangan tercegat kat situ la. Cik abang dah turun tu’ ibu pula menambah.
Malu.ya Allah. Aii
 
‘abang nak kopi ke teh? ‘ aku bertanya perlahan bila Akmal duduk disisiku. Semua orang sudah menjeling. Sengaja nak memalukan aku la tuh.

‘teh’ dia senyum lagi. Ya Allah. Amry  akmal,stop smiling like that.

Sarapan pagi berlangsung dengan meriahnya. Semua orang berebut nak menceritakan perihal aku kepada Akmal. Sabar jela.

‘so. My dear ni garang la ye? ‘ dia bertanya aku bila kami sudah masuk ke bilik untuk berkemas. Petang nanti kami akan kembali ke kuala lumpur. Kerja dipejabat bertimbun-timbun. Cuti hanya seminggu. 

‘eer. Awak tak kacau saya,saya tak kacau la awak’ aku tersenyum memandang dia yang enak berbaring di katil.

Dia tiba-tiba bangun dari katil dan berjalan mendekati aku. Ahh,.sudah, perlahan-lahan dia menyentuh bahuku, dia senyum. Oh.my heart skip a beat again. Aku menutup mata, takut!. Dahiku terasa hangat. Dia mengucup perlahan  dahiku.

‘kalau macam ni marah tak?’ suaranya membuatku membuka kembali mataku. Dekatnya. Kurang dari seinci jarak muka kami.

‘errr.tak. awak kan my husband’ mukaku pucat.

‘oh. That’s my dear’ dia menjauhkan jaraknya sedikit dan duduk didepanku.

‘sayang, janganla buat muka macam tu.takut i.’ dia tergelak. Aku pun tergelak
.
‘ awak la. Nak tercabut jantung saya ! ‘ aku menjerit. Dia menekup mulutku.

‘ish. Call me something else la, awak tu tak sesuai tau. And jangan jerit nanti orang salah faham’ dia tersenyum lagi.
Tidak kusangka rakan sekerjaku yang nampak garang ni lain benar personalitinya. Luar nampak tegas, dalam,berbunga-bunga.

Cantik! Beauty! Akmal memandang wajah isterinya yang nyenyak di kerusi sebelah. Letih agaknya. Kesian.Dia tidak menyangka Aisyah menerima lamarannya. Sangkanya hati aisyah sudah berpunya.  Rakan sekerjanya sudah menjadi isterinya yang sah.

‘sayang, bangun.dah sampai’ dia menepuk-nepuk bahu isterinya itu.
Aisyah tersedar. ‘oh. Sorry,lena sangat.letih’ ‘its ok,masuk jom!’ 

Aisyah terkejut.rumah itu putih bersih .hanya ada perabot ..hiasan? kosong. Tapi dia hanya berdiam. Oh,dia suka simple kot,tapi langsir pun tak ada.

‘sayang kenapa? Ok ke?’ akmal memandang risau kearahku.

‘oh.takdak pape. ‘ ‘ sayang,biar abang je angkat bagasi tu’ tidak sempat aku mengheret bagasi, akmal sudah mencapai.heeeeee.thanks hubby! Hubby? Oh my, jap2.nak panggil apa ni. Aku masih buntu. Sebelum ni dekat office panggil Akmal  je. Aihh.

Mataku terbuka luas. Cantiknya bedroom. Nice one!  Ehh.yang ni tak simple pun. Slow pink! Even aku suka warna biru, pink is still can be considered. Ada satu pasu kosong dekat atas meja solek.  Hee.boleh letak bunga segar! Mataku meleret ke dinding, gambar kahwin kami. Eh,ni mesti si Alif yang tolong bingkaikan. Photographer terbaik la.


‘cantik kan gambar tu? ‘ pertanyaan Akmal membawa aku ke dunia sebenar.
‘hee.cantik.thanks sayang for that.cantik! and this bedroom .pun cantik’ sayang. Ya Allah,tersasul. 

‘sayang? Nice,I like. oh.this bed room inspired  from your friend. Dia cakap u suka slow colour. She even show me your tumblr. Amazing!’ dia tergelak.

‘ what? My tumblr. Alamak. Bocor la rahsia saya. ‘ aku berpusing kearah beranda. Ni mesti kerja si Alia ni. Aihh.
Dia tergelak lagi.

‘ tapi kan.am, dalam ni semua lengkap,why dekat luar macam simple sangat? I mean the design .colour’ aku cuba bertanya.
Dia tersenyum lagi.

‘ abang nak bagi chance kat sayang supaya sayang boleh hias.’
Aku terkejut.’really?’ aku menjerit.
Dia mengganguk. aku meluru kearahnya dan memeluknya.ok.terlebih excited pulak.
‘thanks abang!’ tiba-tiba aku tersedar. Ok,aku peluk akmal. Tidakkkkkkkkkk!
badanku tertegun.aku mengundur. Akmal tersenyum.
‘ gembiranya dia.since kita ada sehari lagi cuti,jom kemas!’ dia menarik tanganku.
Ya Allah.terima kasih kerana meghadirkan lelaki sebaik ini.
Kami bersemangat menyusun perabot. Mengemas, memilih . haaaaaa.
Kitchen  memang dah siap . tinggal aku masuk dan masak je.

Bilik kerja!



Beratnya mata! Ahh. Aku memandang jauh ke hadapan, kuala lumpur nampak indah dimalam hari. Berwarna-warni. Sejuk. Angin malam menyentuh pipiku.
Badanku tiba-tiba tegak. Ahh. Akmal melingkarkan tanganya dipinggangku. ‘sejuk kan? Jom la masuk. Nanti ada yang demam.’ Nafasnya terasa dekat ditelingaku,panas!
‘ahh.sejuk’ kataku terhenti.
‘sayang.don’t be afraid. I love you. ‘ suaranya makin mengendur. Terasa nafasnya di bahu. Akmal memalingkan badanku supaya menghadapnya. Cuppp! Sesaat.dua saat.tiga saat. Mataku terbuntang!
He kiss me.for real?  Akmal  senyum lagi, dia menarik tubuhku agar rapat padanya. And the rest is history.

Aku membuka mataku perlahan-lahan . Perlahan-lahan aku mengangkat tangan Akmal.  Sesudah mandi,aku mengejutkan Akmal.
‘abang bangun. Dah nak subuh.’ Dia membuka mata dan tersenyum lagi. Oh my.stop it akmal!

Akmal keluar dari bilik air menonong menuju kearahku. Oh my. He only wear a towel.
‘abang. Put on something first.’ Aku menoleh kearah lain.
‘ sayang, aihh.kan dah nampak semua. Janganla malu ‘ dia tergelak kecil.  Aihh. Sengaja dia mengungkit peristiwa semalam. Aku masih tidak menoleh kearahnya.
‘dah2.pusing sini. Nak solat dah ni’ aku pun berpaling. Dia sudah lengkap berbaju melayu biru dan memakai kain pelikat. Handsome! Heeee

Aku mencium tangannya.dia tunduk mencium dahiku.
‘sayang,abang nak kita bercinta sampai syurga.’
‘insyaAllah. Abang pun  kena la bimbing sayang’  aku tersenyum.
‘insyaAllah’ aku bangun. Melipat sejadah dan menuju ke dapur.

Ala! Takdak pape pun kat dalam cabinet. Ada maggi ngan wafer segera.takkan nak makan magi pagi-pagi. Wafer la. Coklat pun ada. Good!

‘sayang. Masak maggi  ke? ‘ dia tergelak.
‘ wafer je. Nanti kita pegi borong  barang dapur dekat giant eh?’ Aku senyum padanya.
‘ ok madam!’ kami pun bersarapan sambil bercerita tentang perihal kerja.


‘abang, put on this. Boleh tak? ‘ aku menunjukkan muka kesian padanya sambil menghulur baju yang aku beli di korea bulan lepas.
Couple shirt! Heeeeeeee.suka la tengok orang korea pakai. Mengeratkan hubungan kan? :D
Akmal ketawa. ‘ my hopeless romantic girl.’
‘yeah! I am.’ aku ketawa bersamanya.
‘ jom la cuba. Sayang beli kat korea tau!’
‘okeh madam!’

serius when i got married i'm gonna paksa my husband pakai couple shirt.haha


Sumpah comel! Akmal nampak sangat comel.
Then,that evening kami pun pergi la ke giant untuk memborong .
Hand in hand. Haha. Mula-mula rasa janggal. Tapi lama-lama suka. :D


One month anniversary! Noted. Sebagai perempuan,biasala,aku sangat peka tarikh-tarik penting ni. Even akmal tak ingat,tak apa la.lelaki memang macam tu.

Aku mengucup tangannya dan membuka pintu kereta. Langkahku terhenti bila akmal  menarik tanganku.
‘Ik van hou !’ aku tersenyum.Hari-hari dia cakap perkataan tu. Sampai kadang-kadang aku terfikir, betul ke? 

‘morning sarah.’ Aku menyapa receptionist di meja depan.
‘morning aisyah. Syah,jap,ada something untuk you.’ Aku mengerutkan dahi.
‘apa dia? Surat ke? Awalnya posmen,baru pukul 8.30 ni’ sambil mengerling kearah jam tanganku.
‘ taklah.flower. mesti husband you bagi ni. ‘ sarah tersenyum sambil meghulurkan sejambak bunga ros. Ada kad. Nantilah baca.

tahun ni i nak beli la satu!

‘happy one month anny. Sayang! Love u until jannah :D ‘-akmal


Dia ingat rupa-rupanya.heeee.
‘nanti lunch sama-sama’ . aku tersenyum melihat mesej akmal.

Sebulan dah berlalu,moga hari-hari bahagia ni akan berterusan. :D

p/s : I wrote this on the spot, tetibe kan.ahh.dapat inspirasi dari lagu ‘ what I want to do if I have a lover’-Rain feat G-na. and thanks for unnie and the novels. Haha. Ok.cerita ni just combination of sweet moments in novels   I  read before.
note this! Semua tu hanyalah khayalan saya semata-mata. List I banyak tau! Heeeeee.  A lover means my husband la. Mesti korang akan cakap, ahh,gila lah, dia ingat kahwin tu bahagia je eh? . memang la ada fight moments.sad moments. Cuma saya nak tekankan happy moments :D kyaaaaaaaa

Abang,faa  nak ni tau! /ok.gediks.lol
Antara benda yang sangat2 saya nak buat adalah food travel,macam cerita cucur tu :D omg.banyaknya berangan!  Ok.  Ok,post ni didedikasikan untuk my friends yang dah kahwin , yang bakal dan semua la :D





3 comments:

Ednin said...

Alahai yang sweetnya :)

anchovy said...

hehe.unnie. kan kite sweet talker? >.<

Afiqahai said...

sangat sweet~ ^_^b sukaaaaaa baca cerita ni. :)