hi!

saya budak baru belajar.seniors, guide me keyh? heee.nice to know you!

Thursday 26 January 2012

lemonade 4

‘iz, start  dengan step 1 dulu la. Yang awak lompat step tuh buat ape? Macam mana nak betul kalau macam ni. ‘ Alia merengus perlahan.

Ehh.senior comel.saya memang tak pandai la benda-benda matematik ni. Kena hempuk kot kalau aku cakap macam tu.

‘ ok. I try it first. Senior sambung la your project’ izham mengeluh lega dalam hati.

Alia menghadap kembali computer riba miliknya. Maaf, bukan sengaja nak marah, but u make me do that! Jangan nak buat muka macam tu la .aihh
Izham mengangkat muka, melihat senior dihadapannya itu. Dia senyum. Dan kembali menghadap buku math 4 di depannya.

‘ok. Done for today! Iz, awak memang dah pandai. Saya rasa puan mai salah orang ni' 

‘ohh.puan Mai sayang saya. Biasa la tuhh! Hihi’ izham tersenyum .
Alia bergerak laju.

Kak alia. Alia.senior. mentor. Entah kenapa segan nak panggil kakak macam kak ika.sebab dia lain, lain dari orang lain. Lain dari perempuan yang ada disekelilingnya.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
‘haii iz. Seorang je? Boleh I duduk sini’ Natasha. Huu.budak ni lagi. Aku cakap taknak! Taknak la!.
Kau nak suruh aku nyanyi lagu Alif satar ku ke? ‘
memang tak ada lelaki setampan aku.hati Iz berlagu
‘iz.izham!’ Natasha melambai-lambai tangan di depan muka izham.!!!

‘yes!’ izham terpana sebentar. Aii. Sempat pulak aku nyanyi dalam hati.

‘ ohh.i mean, u duduk la. I nak pergi solat.dah asar kan?’ cepat-cepat dia berlalu pergi dari situ. Ok, sorry Natasha.

Alia memandang dari jauh. Hot jugak budak ni! Kesian betul budak perempuan tu.

‘yaaaa! Tengok apa tuh?’ Amir memancing alia untuk berbicara.

Susah benar nak bercakap dengan classmate yang seorang ini. Berbicara bila perlu. Itu prinsip dia.

‘ya Allah mir! Kau nii. Aku tengok orang lalu-lalang je.’ Dia tersengih. Malu. Huuu. Stalk anak teruna orang . Alia jangan buat lagi.

‘yaa. Kim salam kat Ika.’  Amir ni buah hati pengarang jantung cik ika merangkap tunang dia. 

‘ok2. Macam takdak phone ja’

‘dia cakap jangan message perkara tak penting.’

‘ good! Nanti aku sampaikan. Apa lagi nak dipesan?’

‘nope.thanks Alia’ 

‘ no sweat’ Alia melangkah pergi setelah menghabiskan air lemonade yang dipesan tadi. Charge energy untuk berjalan ke kolej kediaman.

Bump.! Sorry.tuh je yang dia mampu dengar. Manusia di depannnya begitu tergesa-gesa. Alia tersenyum. One week to go.

Kertas final exam terakhir di selak beberapa kali. Alhamdulillah. Dah habis. Dia menyerahkan kertas terakhir itu kepada pensyarah bertugas. Prof. Kamal.

‘prof. Thank you so much!’
‘Alia. No biggie dear. Goodluck! Jangan lupakan saya pula nanti’
‘hihi. Ok prof’

Suara hyukjae berbunyi riang. ‘I want nobody.nobody.but u’ . Alia menyeluk poket beg sandangnya.

‘one message from budak’
‘senior,hows ur exam? Mesti gempakk kan? >.<’
‘biase je.’
Alia gelak sendiri.aihh,junior.junior.
Izham memandang dari jauh.bayang Alia sudah tidak kelihatan lagi. Bye2 Alia.

 'Alia!' aihh.dia kenal sangat suara tu. Azrul la tuh. Alia berpusing ke belakang.
'yes. ada ape?'
'you tolak i sebab budak tu eh?' ehh.
 
'apa you cakap ni .i tak faham la.' Alia ligat berfikir.
' ahh.budak tu yang you selalu jumpa. apa lebih dia,apa kurang i?' omg.ni mesti pasal Izham ni.
'Azrul,listen carefully. he's my menti. i've nothing to do with him.ok?  and you. you silap orang Azrul.i'm not the one for you.seriously, please la. open your eyes, ramai lagi perempuan yang sesuai dengan you, and that girl is not me.ok?' Alia berjalan laju, meninggalkan Azrul terpingga-pingga.


No comments: